Jumaat, 18 Jun 2010

Allayarham Nenek Janis (Isteri Sheikh Abu Bakar bin Sheikh Abdullah Al-Bana'mah)


Nenek Janis adalah isteri kepada Tok Ami Bakar. Saya pernah bertemu dengan Allahyarham ketika berkunjung ke Singapura dan tinggal di rumah keluarga beliau di Jalan Khamis, Upper Thomson Road. Nenek Janis sangat peramah orangnya. Setahu saya Nenek Janis mempunyai seorang saudara lelaki yang menetap di Brunei. Saya tidaklah tahu samada ianya adik atau abang. Saudara lelaki nya itu semasa hayatnya mempunyai sebuah kedai jahit di Kampung Sultan Lama (kini menjadi kawasan Komplek Yayasan Sultan Haji Hassanal Bolkiah di Bandar Seri Begawan. Saudara lelaki tersebut sudah pun meninggal. Saya pernah bertemu dengan anak beliau semasa Majlis Perkahwinan sepupu saya (anak kepada Ngah Gait (Hajah Tom bin Sh. Hj Umar Al-Bana'mah).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan